Factura electrònica - Tramitació de factures electròniques a l'Ajuntament de Ripollet i patronats
En compliment de la normativa vigent, l'Ajuntament de Ripollet i els seus patronats incorporen des del 15 de gener de 2015 l'admissió de la facturació electrònica.
Cliqueu l'enllaç inferior que correspongui per tramitar les factures. A través d'aquesta secció podreu enviar i consultar l'estat de les factures presentades electrònicament. A més, també trobareu informació sobre eines per presentar efactures i com signar-les electrònicament.
Tramitació
- 1. eFactures a l'Ajuntament de Ripollet
Codi DIR3 de l'Ajuntament de Ripollet: L01081803
ID: 551
- 2. eFactures als patronats (el van dissoldre a data de 31 de desembre de 2019)
- Patronat Municipal d'Esports (PAME) (ID: 922)
- Patronat Municipal de Cultura (PMC) (ID: 1175)
- Patronat Municipal d'Ocupació (PMO) (ID: 1038)
- 3. eFactures a la Mancomunitat Intermunicipal de Cerdanyola del Vallès - Ripollet - Montcada i Reixac
Beneficis de la facturació electrònica
- Factura-e de Gobierno de España
- e-Fact de l'Administració Oberta de Catalunya
e.FACT - Servei de factura electrònica de les administracions públiques catalanes per la recepció de les factures electròniques per part dels proveïdors
La Diputació de Barcelona i el Consorci Administració Oberta de Catalunya col·laboren amb l'objectiu de facilitar una plataforma als Ens Locals adherits al conveni ASGEL on els proveïdors els facin arribar les factures en format electrònic.
A. Factura electrònica
És el document electrònic que conté el mateix tipus d'informació que hi ha en una factura tradicional i que es transmet a través de mitjans electrònics.
Ha de complir amb el format facturae definit pel Govern Central. Per més informació, podeu consultar:
http://www.facturae.gob.es/paginas/Index.aspx
I perquè tingui validesa legal, ha d'estar signat digitalment amb una signatura electrònica avançada basada en un certificat digital reconegut que garanteix la seva autenticitat i integritat. Concretament, la signatura electrònica ha de ser reconeguda per CatCert. Per més informació podeu consultar:
http://www.catcert.cat/
Per conèixer els requisits de les factures i les obligacions legals per als emissors, consulteu quines són a:
http://www.facturae.gob.es/Paginas/index.aspx
Totes les entitats adherides al servei han de disposar d'un enllaç, a les seves webs, cap a la bústia de lliurament perquè els proveïdors desin les factures electròniques.
B. Beneficis que aporta la factura electrònica als proveïdors
Els principals són:
- Intercanvi de la informació sense error entre l'Administració i proveïdors (les dades originals arriben a destí per mitjans electrònics sense cap tipus d'entrada manual)
- Registre d'entrada de les factures electròniques per part de les administracions en un termini màxim de 24h des del seu lliurament, així com la reducció dels temps de tramitació.
- Com a proveïdors disposareu de totes les garanties en la recepció i registre de les factures i podreu agilitzar l'inici de còmput dels terminis de cobrament.
- Estalvi de costos en la generació i emissió de factures en format electrònic enlloc de la factura en paper.
C. Informació útil
A la web del Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC), a la pàgina dedicada als proveïdors, podeu trobar tota classe de informació que us pot ajudar. Concretament:
http://www.aoc.cat/
Com es generen factures electròniques
Com lliurar-les a l'Administració
a) A través de la bústia de lliurament (Hi ha el manual corresponent)
b) A través de plataformes privades de serveis de facturació electrònica
Com consultar l'estat de la vostra factura
Més informació
a) Manuals i portals de factura electrònica per conèixer amb detall la facturació electrònica
b) Marc jurídic
c) Relació de consultes freqüents
Altres enllaços d'interès
- Per generar factures electròniques: http://www.hazteunafacturae.com/
- Per validar factures electròniques: http://www.facturae.gob.es/Paginas/index.aspx