/img/fonsportada/ripollet-esglesia-exterior-020608-(14).jpg degradat blanc

Servei de Mediació Ciutadana

Servei de Mediació Ciutadana -Imatge 1-

L'Ajuntament de Ripollet posa a disposició de la ciutadania un Servei de Mediació Ciutadana per trobar solució als conflictes veïnals i/o familiars.

Què és la mediació?

És un mètode pacífic de resoldre els conflictes en què un tercer, la persona mediadora, ajuda les parts a cercar la millor solució per a tots. Una mediació a temps evita la dilatació dels processos judicials, redueix la duresa del conflicte i disminueix el malestar de les persones afectades

La participació de les persones en conflicte en un procés de mediació és totalment gratuïta, voluntària i confidencial.

Per què?

Protagonisme de les parts. A través de la mediació, les parts recuperen el poder de decidir sobre les conseqüències del seu conflicte i passen a ser no només protagonistes de la controvèrsia, sinó també protagonistes en la recerca d'una solució.

Major grau de compliment del "seu acord". Les parts s'impliquen en la recerca de solucions útils i acceptables per a tots. L'acord es viu com a propi ja que és conseqüència del treball i de la implicació de tots.

 

Qui pot demanar una mediació?

Pot participar qualsevol veí o veïna de Ripollet major d'edat o amb autorització dels seus progenitors en cas de menors d'edat.

També hi pot participar Comunitat de propietaris, Administradors de Finques, Membres de Serveis Municipals, centres educatius, associacions, etc. Tothom que tingui un conflicte a Ripollet amb algun veí, persona, centre, associació etc podrà adreçar-se al servei.

En quins casos es pot demanar una mediació?

Davant de qualsevol conflicte sempre i quan no hi hagi violència.

Exemples:

Problemes amb els sorolls dels veïns/nes.

A la comunitat de propietaris/ies un/a propietari/a no paga la quota de comunitat.

No ens posem d'acord amb la meva ex parella amb el règim de visites dels fill/es.

No ens posem d'acord amb el repartiment de l'herència.

A la plaça del meu barri, hi han usuaris/es a les terrasses no respecten el descans dels veïns.

A la associació no ens posem d'acord amb els estatuts.

El meu arrendador no em torna la fiança.

A l'escola ens hem barallat amb els pares d'un altre nen/a.

Com podem sol·licitar la mediació?

Per sol·licitar la mediació cal que al menys una de les parts implicades ho demani i només s'iniciarà en cas que totes les parts ho acceptin. Al menys una d'aquestes a de ser veí o veïna de Ripollet.

On podem sol·licitar informació?

Es pot enviar un mail a mediacio@ripollet.cat, omplir una instància a l'OAC, demanar-la al Servei de Mediació Ciutadana de Ripollet, c, de Balmes núm. 2, o bé trucant al telf. 93 504 60 40.

Horaris

De dilluns a divendres, de 9 a 15h

I qualsevol tarda amb cita prèvia.

Telefon93 504 60 00
Emailmediacio@ripollet.catIcona enllaç
AdreçaC/ Balmes, 2-4 (demanar cita a l'OAC)

Altres imatges:
Servei de Mediació Ciutadana -Imatge 2-Servei de Mediació Ciutadana -Imatge 3-
  • Seu-e Ripollet
  • Cita prèvia
  • Govern obert i transparència
  • Comissió del Nomenclàtor
  • Preinscripció del curs 2021-2022
  • Participa
  • CIP Molí d'en Rata - Patrimoni en línia
  • Programes de memòria de Ripollet
  • Premsa
  • Imatge corporativa
  • Mocions
  • Defensora de la Ciutadania
  • Agenda institucional
  • Targeta Més, la targeta de Ripollet
  • Murals de Ripollet
  • Consorci per a la normalització lingüística
  • lallana
  • Ripollet Ràdio a la carta
  • Ripollet TV a YouTube
  • Estudi olors
  • Assessorament sobre habitatge
  • SIAD - Servei d'Informació i Atenció a les Dones
  • No puc esperar
  • Observatori contra homofòbia
  • Formulari refugiats