/img/fonsportada/ripollet-llocs-parcgasso-220109a.jpg degradat blanc

OMIC Oficina Municipal d'Informació al Consumidor

OMIC Oficina Municipal d'Informació al Consumidor -Imatge 1- L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la Regidoria de Modernització Administrativa de l'Ajuntament de Ripollet.

Té com a principal objectiu l'orientació i l'assessorament als consumidors i/o empresaris en l'exercici dels seus drets i obligacions, així com la tramitació de les reclamacions, denúncies o queixes relacionades amb el consum, afavorint la mediació per solucionar els conflictes.

Com reclamar?
Demanant el full oficial de reclamacions en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Si es tracta d'un servei bàsic (aigua, llum, gas ó telèfon), trucant primer al servei telefònic gratuït d'atenció al client i deixar constància de la reclamació amb un número de referència.
Si no es rep una resposta satisfactòria en el termini màxim d'un mes es pot presentar reclamació adreçada a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor per tal de gestionar-la des d'aquest servei.

Com demanar informació?
Atenció telefònica: de 8.30 a 14 hores, al 93 504 60 00.
Atenció personalitzada amb cita prèvia a la web citaprevia.ripollet.cat
Per correu electrònic a les adreces omic@ripollet.cat / oac@ripollet.cat

Adreçac. de Balmes, 4 (Edifici Molí d'en Ginestar)
Telefon93 504 60 00
Emailomic@ripollet.catIcona enllaç
ActivitatsServeis
* Atenció personalitzada de consultes
* Anàlisi i tramitació de denúncies, queixes i reclamacions
* Mediació entre les parts per a la resolució de determinades qüestions
* Campanyes d’informació i orientació als consumidors i comerciants
* Inserció mensual d’informació d’utilitat a El Butlletí
* Edició de material informatiu
* Documentació tècnica
* Col·laboració amb la Junta Arbitral de Consum de Catalunya
* Derivacions amb les associacions de consumidors

Enllaços d'interès

* Agencia Catalana de Consum
* Asociación de Usuarios de Bancos Cajas y Seguros
* Secretaria de Estado de Telecomunicaciones y para la Sociedad de la Información

Normativa
* Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de Consum de Catalunya
* Decret 70/2003, de 4 de març, pel qual es regulen els fulls de reclamació/denúncia als establiments comercials i en l’activitat de prestació de serveis
* Reial Decret Legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la
Llei general per a la defensa dels consumidors i usuaris i altres lleis complementàries

Icona PDF-0,13 Mb - Arxiu 1 
  • Seu-e Ripollet
  • Cita prèvia
  • Govern obert i transparència
  • Comissió del Nomenclàtor
  • Preinscripció del curs 2021-2022
  • Participa
  • CIP Molí d'en Rata - Patrimoni en línia
  • Programes de memòria de Ripollet
  • Premsa
  • Imatge corporativa
  • Mocions
  • Defensora de la Ciutadania
  • Agenda institucional
  • Targeta Més, la targeta de Ripollet
  • Murals de Ripollet
  • Consorci per a la normalització lingüística
  • lallana
  • Ripollet Ràdio a la carta
  • Ripollet TV a YouTube
  • Estudi olors
  • Assessorament sobre habitatge
  • SIAD - Servei d'Informació i Atenció a les Dones
  • No puc esperar
  • Observatori contra homofòbia
  • Formulari refugiats